- Foto: Håkan Röjder / Håkan Röjder

Se nya fotbollsserien med Eric Saade – fokus på mångfald och gemenskap

Som sponsor av fotbolls-EM gör Coca-Cola en digital aktivering på hemmaplan tillsammans med artisten Eric Saade.


Oavsett om vi är ute på planen, sitter på läktaren, på en sportbar eller i någons vardagsrum så finns den där: Gemenskapen kring fotbollen. Det spelar ingen roll var du kommer ifrån, vart du är på väg eller vilket lag du håller på – fotboll engagerar. Och stora fotbollshändelser som EM är någonting alldelses extra – det är en speciell känsla att sitta i Umeå och vara lika nervös och kolla på samma match som någon i Izmi, i Turkiet.

Fotboll, Coke och Eric Saade

I över 100 år har Coca-Cola handlat om gemenskap och upplyftande förfriskningar. Därför är Coca-Cola sedan länge stolt sponsor till fotbolls-EM. De har tagit fasta på den förenande känslan som fotbollen förmedlar i sin webbtv-serie som spelas in på hemmaplan, i Malmö. Coca-Cola gör serien tillsammans med sin ambassadör, artisten Eric Saade.

Eric Saade och Joanna med hund

Har du sett Malmö, har du sett världen

Talesättet "Har du sett Malmö, har du sett världen" präglar serien som passande nog heter "Hem till världen". Serien har ett tydligt fokus på mångfalden inom sporten och i fyra webbisoder får vi följa med Eric Saade till Malmö och möta människor från några av deltagarnationerna i EM. Vi får lära känna tre olika personer och får ta del av intressanta diskussioner om deras hemland, fotboll, Sverige och hur alla de sakerna hör ihop och påverkar varandra.

Kika in här på Coca-Colas facebooksida för att se avsnitten!

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!