Thomas fick en chock när han såg kontoutdraget - att han har betalt 200 000 kronor för en bussbiljett.
1 av 2
Thomas fick en chock när han såg kontoutdraget - att han har betalt 200 000 kronor för en bussbiljett. - Foto: Montage Facebook/TT
Enligt Ole har problemet uppstått när någon av de anställda råkade trycka för många nollor bakom den summan som Thomas egentligen skulle betalat. Sen råkade Thomas helt enkelt godkänna köpet.
2 av 2
Enligt Ole har problemet uppstått när någon av de anställda råkade trycka för många nollor bakom den summan som Thomas egentligen skulle betalat. Sen råkade Thomas helt enkelt godkänna köpet. - Foto: TT

​Thomas skulle åka buss – fick betala 255 000 kronor

Thomas fick minst sagt en chock när han kollade kontoutdraget, vilket är helt förståeligt.


Det är inte särskilt ovanligt att få panik när en kollar på bankkontot och känna att det finns alldeles för mycket månad kvar innan lönen kommer. Men desto större panik inträffar sig när det har dragits en stor summa pengar, typ 200 000 kronor, som är helt okänd för en.

Detta hände nämligen Thomas Sandvang Vilhemsen. Thomas märkte att det danska bussbolaget Midttrafik nämligen har dragit 200 000 kronor, motsvarande 255 000 svenska kronor, från hans konto för en bussbiljett.

Kollektivtrafiken må vara dyr men det där är väl lite väl dyrt..? För det skulle vi ju kunna få åtminstone 10 200 chipspåsar.

Efter upptäckte skrev Thomas ett inlägg på bussbolagets Facebook-sida. Inlägget skriver han även sitt telefonnummer så att de kan betala tillbaka, och bifogar en bild på hur mycket som dragits från hans konto.

“Hej Midttrafik! Tack för en bekväm resa efter Grön Konsert i Århus. Jag vill bara höra om jag betalade för alla?”

FacebookBildkälla: Faksimil Facebook

Thomas tar i alla fall det hela med ett leende.

– Jag tar det med ett leende och jag är ganska säker på att Middtrafik och jag kommer hitta enlösning. Antingen får jag pengarna tillbaka, eller så får jag kanske en buss, berättar han för danska Metroxpress.

På Midttrafik hade de nyss upptäckt felet när Metroxpress kontaktade dem.

– Det är givetvis djupt beklagligt, han måste såklart få pengarna tillbaka, säger Ole Simonsen, chef på Midttrafiks kundtjänst, till Metroxpress.

Enligt Ole har problemet uppstått när någon av de anställda råkade trycka för många nollor bakom den summan som Thomas egentligen skulle betalat. Sen råkade Thomas helt enkelt godkänna köpet, skriver Metroexpress.

Nyheter24 har tidigare skrivit om den här mannen som plötsligt hade 616 kvadriljoner kronor på sitt konto.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Attack mot militärbas i Irak

Åstorp: Polisen rapporterar om rattfylleri

3 timmar sedan
"Misstänkt rattfylleri på Rv 21.", skriver polisen på sin hemsida.

Då kan bitcoinutbudet halveras

3 timmar sedan
Det har spekulerats vilt om när den kommer – utbudshalveringen av kryptovalutan bitcoin. Någon gång under veckan har varit riktmärket, en vecka som nu börjar närma sig sitt slut.

Polisen rapporterar om brand, Nacka

3 timmar sedan
"Bilbrand i Fisksätra.", skriver polisen på sin hemsida.

Teknikbolagen sänkte Wall Street

igår 22:12
Teknikbolagen agerade sänke när Wall Street avslutade handelsveckan i moll. Nasdaqs kompositindex backade över 2 procent.

Kundtjänstens VÄRSTA typ av kund: "Avsluta samtalet"

igår 21:50
Kundtjänstpersonal pratar med en mängd olika typer av personer. Kundtjänstmedarbetaren Marielle Grääs berättar för Nyheter24 att de flesta är trevliga men att det finns en typ som får personalen att sätta ner foten.