Telenors svar till Mattias: Våra abonnemang förändras hela tiden
Telenor: "Med det sagt tycker jag givetvis att det är tråkigt att du inte vill vara kvar som kund hos oss".
(Den här artikeln är ett svar på ett öppet brev till Telenor, skrivet av Mattias Gustafsson. Läs brevet här)
Hej Mattias,
Våra abonnemang förändras hela tiden i takt med att marknaden och tekniken förändras – precis som tjänster och produkter hos andra företag ofta inte ser likadana ut över tid.
En anledning till att abonnemang med fri data försvunnit från den svenska mobilmarknaden är att mobiloperatörer behöver göra investeringar i mobilnäten i takt med att användningen ökar.
Priserna på de abonnemang som finns i dag står, till skillnad mot tidigare, i relation till hur mycket kunden använder nätet. Andra exempel på förändringar av abonnemang är när 4G inkluderats och när vi höjt datapotterna.
Detta innebär också att vissa abonnemang som inte funnits till försäljning på länge, med jämna mellanrum behöver tas bort. Den kund som under en lång period kunnat använda ett gammalt 3G-abonnemang kan därför uppleva en större skillnad jämfört med de abonnemang som finns idag.
Även om vi erbjuder ett alternativt abonnemang som står sig väl i förhållande till andra alternativ på marknaden kan vi inte tvinga någon kund att acceptera de nya villkoren.
Med det sagt tycker jag givetvis att det är tråkigt att du inte vill vara kvar som kund hos oss.
Med vänlig hälsning
Aron Samuelsson,
Presschef Telenor
(Den här artikeln är ett svar på ett öppet brev till Telenor, skrivet av Mattias Gustafsson. Läs brevet här)